Perła Ameryki (ang. American Pearl) – tak nazywa się najnowszy statek, który dołączył do floty SMT Shipping.
Jak poinformował w swoich mediach społecznościowych, SMT Shipping po raz kolejny powiększył swoją flotę. Tym razem zakupił nowy masowiec klasy handymax Trinidad Pearl (Bunun Brave; nr IMO 9659737), eksploatowany dotąd przez armatora Wisdom Marine Lines SA z Tajwanu.
Holenderska firma eConowind opracowała przełomowe rozwiązanie napędowe – VentoFoil. Prekursorski system zamontowano na pokładzie cementowca Sunnanvik, należącego do floty Eureka Shipping, będącej częścią spółki SMT Shipping, co wpisuje się w konsekwentnie realizowaną przez firmę strategię wdrażania innowacyjnych patentów na rzecz zrównoważonego wpływu przemysłu na środowisko.
SMT Shipping bez strat przetrwał trudny okres zastoju gospodarczego podczas pandemii i w dobrej kondycji wszedł w okres odbicia w górę rynku shippingowego. Firma rozwija swoją ofertę przewozową i powiększa flotę, by sprostać kolejnym wyzwaniom.
"To oczywiste, że żadne szkolenie elektroniczne nie będą tak efektywne jak te w warunkach zbliżonych do naturalnych. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie niektórych kursów wykorzystując miniatury statków" - mówi Dariusz Stefaniak, crewing manager w SMT Shipping Poland. Z naszą kamerą odwiedziliśmy Badawczo - Szkoleniowy Ośrodek Manewrowania Statkami w Kamionce, pod Iławą. To jedyny w Polsce i jeden z pięciu takich ośrodków na świecie.
Zapraszamy na spotkanie informacyjne projektu InterMarE South Baltic, które odbędzie się w dniu 27 października 2020 roku w godzinach 8:30 – 12:00 w Centrum Konferencyjnym AmberExpo sala 1C - ul. Żaglowa 11, Gdańsk siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich.
"Od marca każda podmiana była odrębną operacją logistyczną. Robiliśmy rzeczy, których nikt wcześniej nie zrobił" - mówi o okresie lockdownu Dariusz Stefaniak, Crewing Manager SMT Shipping Poland. O walce z biurokracją, odmiennych przepisach w niemalże każdym kraju, przemęczeniu załóg i doświadczeniu, którego nikt nie był w stanie przewidzieć rozmawiamy w biurze pośrednictwa pracy dla marynarzy.
Yeoman Bontrup, jeden z dwóch największych masowców samowyładowczych na świecie, przeszedł trzytygodniowy remont w gdańskiej stoczni Remontowa. Jednostka, której zarządem technicznym zajmuje się firma SMT Shipping Poland przeszła standardowy zakres napraw i prac konserwacyjnych. Z naszą kamerą weszliśmy na pokład statku a jego załoga opowiedziała nam m.in. o w pełni zautomatyzowanym mostku, bomie, dzięki któremu można wyładować 6 tys. ton kamieni na godzinę i o tym, co łączy tę jednostkę z filmem "Wałęsa. Człowiek z nadzie
SMT Shipping rozwija flotę nowych statków. Mowa o nowoczesnych cementowcach Aalborg White, Kongsdal i Norden. Dwie pierwsze jednostki transportują cement m.in. do Portu Gdynia.
SMT Shipping rozwija flotę nowych statków. Mowa o nowoczesnych cementowcach Aalborg White, Kongsdal i Norden. Dwie pierwsze jednostki transportują cement m.in. do Portu Gdynia.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce